تبلیغات و بازاریابی در تونس
نوشته شده توسط : worldmarketing

مشخصات مصرف کننده
تونس 11.5 میلیون نفر جمعیت دارد که با نرخ 0.95٪ رشد می کند. سن متوسط ​​تونس 32 سال است. 25.25٪ از جمعیت بین صفر تا 14 سال ، 13.53٪ از جمعیت بین 15 تا 24 سال ، 43.25٪ از جمعیت بین 25 تا 54 سال سن دارند ، 9.75٪ از جمعیت بین 55 تا 64 سال سن دارند. ، 8.22٪ از جمعیت 65 سال به بالا دارند. 68.9٪ از کل جمعیت در مناطق شهری زندگی می کنند ، میزان شهرنشینی سالانه 1.53٪ است. اکثریت قریب به اتفاق جمعیت در نیمه شمالی کشور واقع شده است. جنوب تا حد زیادی زیرپوشش باقی مانده است. تونس ، پایتخت ، 2.291 میلیون نفر را در خود جای داده است. متوسط ​​خانوار چهار نفر است.

در تونس ، میزان ثبت نام ناخالص در آموزش ابتدایی برای دختران و پسران 110 درصد 110 درصد است. این میزان در مقطع راهنمایی پایین به 116٪ افزایش می یابد و نرخ انتقال دانش آموزان به دبیرستان 93٪ است. در تونس میزان ثبت نام خالص اولیه 99٪ و میزان تکمیل اولیه 102٪ است.

81.8٪ از جمعیت بالای 15 سال می توانند بخوانند و بنویسند. 81.8٪ از مردان و 74.2٪ از زنان. توزیع ناعادلانه جغرافیایی مدارس و دانشگاه ها بزرگترین و دشوارترین مانع برای مدرن سازی سیستم و بالا بردن کیفیت آموزش تونس است. زیرساخت های مناطق حاشیه ای ناکافی یا وضعیت بدی دارند. 8/14٪ از مردم در كشاورزي مشغول به كار هستند ، 2/33٪ در صنعت و 7/51٪ در خدمات مشغول به كار هستند.
قدرت خرید
15.5٪ (2010 تخمین زده می شود) زیر خط فقر زندگی می کنند ، نرخ بیکاری 15.5٪ و نمرات تونس در شاخص جینی 40 در رتبه 68 در سراسر جهان قرار دارد. تولید ناخالص داخلی - سرانه (PPP) 11900 دلار (برآورد 2017) است. پیش بینی می شود که نرخ تورم در پایان سال 2019 به کمتر از 7 درصد کاهش یابد ، یعنی بین 6.8 تا 6.9 درصد و این بعد از افزایش نرخ بهره کلیدی توسط 100 پایه پایه (بانک مرکزی تونس). این اقدام با هدف حفظ قدرت خرید انجام می شود. شخصی که در تونس کار می کند به طور معمول در هر ماه 2،484 TND درآمد دارد. اعتصاب عمومی در زمستان گذشته برای اعتراض به دستمزد پایین در بخش دولتی برگزار شد. آخرین ارزش برای مصرف نهایی مصرف سرانه خانوار (ثابت 2010 دلار) در تونس نسبت به سال 2013 3،194.44 بود. در طول 48 سال گذشته ، ارزش این شاخص بین 3،194.44 دلار در سال 2013 و 474.54 دلار در سال 1968 در نوسان بود.

برابری جنسیتی در خاورمیانه و شمال آفریقا در تونس در بهترین حالت است و این کشور در حال حاضر در 117 کشور از 144 کشور جهان که توسط آخرین شاخص جهانی شکاف جنسیتی مورد بررسی قرار گرفته است در رده بندی قرار دارد. با این وجود ، پس از ده سال پیشرفت ، شکاف جنسیتی برای اولین بار تقریباً در یک دهه گسترش می یابد و براساس آخرین گزارش مربوط به جنسیت ، شکاف بین زن و مرد در زمینه های بهداشت ، آموزش ، سیاست و اشتغال بیشتر برجسته می شود. برابری تهیه شده توسط مجمع جهانی اقتصاد. در پایان سال 2018 ، تونس در پیش نویس قانون اساسی خود به تساوی برابری جنسیت رای داد و قانونی که به زنان و مردان میراث برابر اعطا می کند ، مخالف با آیه قرآن گفت که مردان مذکر باید آنچه را که دو زن باید به ارث ببرند ، در حال حاضر مورد بحث است.

 

رفتار مصرف کننده
مصرف کنندگان تونسی به طور کلی هنگام خرید ، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند: آنها به دنبال اطلاعات اساسی در مورد محصولاتی که به خرید علاقه مند هستند ، در دسترس بودن آنها ، مارک تجاری و ارزش پول است. آنها همچنین کیفیت کالاها را با کالاهای رقیب قبل از خرید مقایسه می کنند. آنها برای داشتن انتخاب های گوناگون ارزش قائل هستند. تصویر برند در موقعیت یابی یک محصول و اطمینان به مصرف کننده اساسی است. دهان به دهان از خانواده و دوستان مصرف کننده تأثیر ویژه ای در تصمیم گیری برای خرید دارد. مشتریان محلی بدون داشتن نمایندگان محلی با محصولات و مارک های جدید خیلی اطمینان ندارند. فروش مستقیم پدیده مهمی در تونس است و رهبران فروش مستقیم نمایندگان برند در هر شهر و محله دارند. در مناطق شهری و روستایی ، مصرف کنندگان می توانند جدیدترین محصولات را بدون نیاز به سفر به شهرهای بزرگ خریداری کنند. این رقابت در بین خرده فروشان مواد غذایی مدرن شدت می یابد. خرده فروشی ها با توسعه کانال سعی در افزایش آگاهی از برند با اجرای برنامه های وفاداری و پیشنهادات ویژه تخفیف و با گسترش دامنه محصولات خود دارند.

مصرف کنندگان تونسی به دنبال تازگی در محصولات و همچنین حفاظت از محیط زیست هستند. انتظار می رود که مصرف کنندگان جوان تونس با تحصیلات خوب و در سطح جهانی در سالهای آینده توسعه فرهنگ مصرفی مدرن را توسعه دهند. بازار دست دوم لباس بسیار قوی است.

تونسی ها یکی از کم مصرف ترین مصرف کنندگان دیجیتالی در سراسر منطقه MENA هستند (میزان نفوذ تلفن های هوشمند 65٪ - Mideast Media Survey 2017) و ترجیح تجارت الکترونیکی (حتی کمتر از تجارت الکترونیکی تلفن همراه) را ندارند. خرید آنلاین همچنین از این واقعیت ناشی می شود که نمی توان از کارتهای اعتباری تونس برای خریدهای انجام شده در وب سایتهای خارجی و وضعیت دینار تونس به عنوان ارز غیر قابل تبدیل استفاده کرد. اگرچه لپ تاپ و دسک تاپ محبوب ترین دستگاه ها برای خرید کالا به صورت آنلاین است ، اما افزایش نفوذ تلفن های هوشمند و تبلت های کم هزینه در تونس قرار است همچنان به رشد تحریک تعداد کاربران اینترنت در کشور ادامه دهد. با افزایش تعداد افرادی که قبل از عزیمت به فروشگاه ها تحقیقاتی راجع به خریدهای احتمالی انجام می دهند ، طبیعی است که افراد بیشتری قدم اضافی بردارند و سفارشات آنلاین را انجام دهند. علیرغم توسعه خدمات آنلاین و روش های پرداخت ، بخش بزرگی از مصرف کنندگان تونسی هنوز ترجیح می دهند به جای استفاده از کارت های اعتباری ، پول را پرداخت کنند. در تونس ، پول نقد تحویل محبوب ترین روش پرداخت است.





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: